Hyvän työnantajabrändin perusta valetaan työhyvinvoinnista.
Useat arvot ovat työelämässä tärkeitä, mutta työnantajan panostukset työyhteisöön ja työntekijöihin nousevat kärkikastiin. Työhyvinvointi ja työssäjaksaminen ovat yhä merkittävämmässä roolissa hyvistä työntekijöistä kilpailtaessa.
Vaihtuvuus on suurta niissä työpaikoissa, joissa työntekijä kokee piittaamattomuutta omaa hyvinvointiaan tai työtään kohtaan.
Tutkimusten mukaan tuottavuus ja tyytyväisyys kasvavat, kun työssä voi toteuttaa intohimoaan. Myös oman työn kehittämiseen ja luovuuteen kannustaminen pitää lahjakkaat työntekijät motivoituneina.
Vriskon poluilla on mahdollisuus toteuttaa kaikkia työelämän tärkeitä osa-alueita. Polut tarjoavat väylän mielenkiintoisten tavoitteiden asettamiselle, ammatillisen intohimon herättelylle, voimavarojen tarkastelulle ja kuormittavien tilanteiden purkamiselle.
Työhyvinvoinnista huolehtiminen on menestyvän organisaation elinehto ja hyvän työnantajabrändin perusta.
Anna Nyrhinen